Friday, May 30, 2008

SDRA EZAM NEGATIFKAN ISU EZAM

" Ezam sedia tanding Ketua Pemuda " lapor akhbar hari ini.

Dalam posting saya sebelum ini, saya mengajak kita berfikiran matang terhadap kemasukan semula Sdra Ezam. Atas dasar memikirkan manafaat kepada kekuatan parti, saya seru supaya kita terbuka menerima beliau. Saya minta beliau diberi peluang kali yang kedua bagi membuktikan keinsafannya. Pendekata, kita kena positif dalam hal ini.

Tetapi Sdra Ezam, bukan mudah ahli nak melupakan apa yang telah Sdra hamburkan kepada parti ini semasa penentangan Sdra. Tidaklah semudah Sdra menyerahkan borang permohonan sebagai ahli baru-baru ini.

Maka, persoalan saya walaupun parti mengamalkan demokrasi, sangat perlukah Sdra Ezam menyatakan kesediaan bertanding, dalam masa ramai di kalangan ahli parti sedang cuba 'menelan' kesilapan Sdra? Saya khuatir pernyataan Sdra ini akan mengundang 'luka lama kembali berdarah'.

Jangan begitu Sdra Ezam - 'takkan lari gunung dikejar'. Seperti yang saya sebut, saya yakin ramai ahli akan dapat menerima Sdra semula, jika kena pada niat dan tujuan Sdra menyertai semula Umno. Ramai yang sedang membaca nawaitu Sdra, apa yang tersurat dan apa yang tersirat.

Sdra sebut yang kemasukan semula Sdra adalah semata-mata kerana negara. Justru itu, hanya selepas beberapa hari mengumumkan kemasukan, Sdra telah menyatakan kesediaan bertanding Ketua Pemuda, maka tidak salah kiranya ada yang melihat kemasukan semula Sdra ibarat 'ada udang di sebalik batu'.

Kalau begitu, tidak salah juga sekiranya saya katakan Sdra Ezam yang negatifkan isu Sdra sendiri.

Sekadar pernyataan peribadi.

p/s : sekadar tekateki (positif + negatif) + neutral + (positif + negatif) = siapa?

No comments: